En förening med delaktiga medlemmar

Bostadsrättsföreningen Trädgårdsföreningen i Linköping bildades 2007 då en nyrenoverad och charmig sekelskiftesbyggnad (Patricierhuset) samt ett nybyggt modernt bostadshus (Trädgårdshuset) på Klostergatan 54 i centrala Linköping stod klara för inflyttning.

Föreningen har 18 medlemmar, varav 10 familjer bor i Trädgårdshuset och 8 i Patricierhuset.

Föreningens styrelse har ambitionen att, i samverkan med samtliga medlemmar, förvalta och utveckla boendemiljön till allas trevnad.

Medlemmar i föreningen kan, i mån av tid och intresse, delta med syfte att bidra till föreningens utveckling och medlemmarnas trivsel.

Fastighetsskötseln upphandlas av externa leverantörer. Serviceavtal finns med leverantörer av passagesystem, portar och hissar.

Styrelsen sammanträder fyra till sex gånger per år. Ett informationsblad distrubueras till medlemmarna efter varje styrelsesammanträde.